Stāvu Liepājas veikala kasē, pienāk jauns puisis lūdz aizdot naudu: beigu beigās paliku bez visas savas algas

Stāvēju Liepājas veikala kasē, kad pie manis pienāca jauns puisis un palūdza aizdot naudu – beigās atvadījos no visas savas algas. Tā bija rūgta mācība par uzticēšanos svešiniekiem.

Vai esat dzirdējuši par jauno krāpniecības shēmu, ko izdomājuši krāpnieki? Ja nē, es jums par to pastāstīšu tūlīt. Jo “brīdināts ir bruņots”. Viņi sāk apkrāpt cilvēkus tieši pie kases. Lūk, kā tas darbojas.

Jauns krāpšanas vilnis: krāpniecība pie veikala kases

Iedomājieties šo puisi, šķietami cienījamu, tuvojamies jums pie kases tieši tad, kad grasāties maksāt. Viņš sāk jums stāstīt, ka viņam jāapmaina skaidra nauda, ​​bet tuvumā nav bankomāta, un tikai jūs varat viņam palīdzēt — jūs stāvat tur ar skaidru naudu. Puisis piedāvā norēķināties par pirkumu ar savu it kā karti, un jums ir jāpasniedz viņam skaidra nauda.

Kā darbojas shēma

Eksperti saka, ka karte, ko viņi izmanto, visticamāk, ir nozagta. Jo, ja pērkat nelielas summas, jums pie kases nav nepieciešams PIN kods, un bez tā jūs nevarat izņemt naudu no bankomāta.

Aģentūras mārketinga speciāliste Bastrikina brīdina, ka šī shēma nav nekas jauns, un, ja jūs tai pakļausities, jūs varat nonākt nepatikšanās. Galu galā jūsu seja tiks nofilmēta kamerā, un jūsu kartes maksājums tiks saistīts ar jūsu pirkumu. Pierādīt, ka esat mērķis, nevis krāpnieks, būs grūti. Tāpēc nekādā gadījumā nepieņemiet šādus piedāvājumus. Nekad nepieņemiet šādus piedāvājumus no svešiniekiem, vai nu reālajā dzīvē, vai tiešsaistē, ja runa ir par skaidru naudu vai bankas kartēm. Tas jums tikai izmaksās vairāk!

Personas datu noplūdes problēmas mērogs

Vissatraucošākais ir tas, ka mūsu dati jau ir visur un pieejami ikvienam. Galvenie banku vadītāji apgalvo, ka gandrīz ikviena dati jau ir kaut kur tiešsaistē. Viņi pat piemin tumšo tīmekli. Un no turienes tie nonāk tieši krāpnieku rokās. Ir traki domāt: 3,5 miljardi datu rindu par 90% pieaugušo jau ir publiski pieejamas! Un izrādās, ka vainīgas nav bankas, kā tika uzskatīts iepriekš, bet gan tiešsaistes veikali.

Rekordu gads un jaunas tendences

2023. gads bija neierobežotu noplūžu gads. Šogad viņi saka, ka situācija ir uzlabojusies, taču problēma joprojām ir liela. Un vissliktākais ir tas, ka visa šī informācija tiek izmantota, lai mums piezvanītu un mūs apkrāptu. Turklāt viņi arī sūta vēstules, it kā no svarīgām iestādēm apgalvojot, ka pret jums ir ierosināta kāda lieta. Es pats neesmu uzķēries uz kaut ko tādu. Bet mana draudzene tādu saņēma. Viņa galu galā paņēma aizdevumu un pārskaitīja naudu krāpniekiem. Bet tas ir cits stāsts.

Secinājums

Tātad, dārgie draugi, ne mirkli neatslābiniet, lai neiekristu krāpnieku viltībā. Neuzticieties nevienam, it īpaši, ja runa ir par naudu. Turklāt jums vajadzētu atteikties no aizdomīgiem piedāvājumiem un nekavējoties dzēst aizdomīgus ziņojumus, nevis tos atvērt. Un arī sekojiet līdzi saviem datiem, nedalieties ar tiem ar jebkuru un izmantojiet sarežģītākas paroles, it īpaši tiešsaistē. Tas ir vienīgais veids, kā sevi no tā pasargāt.

Lasi vēl: Mana māsa, astroloģe atklāja, ka gudriem cilvēkiem dzimšanas datuma gadā vienmēr ir šis cipars

Jūs negaidīti saņēmāt īsziņu ar vienreizēju kodu: ko jums darīt?

Ja negaidīti saņemat vienreizēju drošības kodu, iespējams, kāds mēģina jūs uzlauzt. Šajā rakstā mēs paskaidrosim, kā rīkoties, ja saņemat drošības kodu ar īsziņu.

Ko darīt, ja negaidīti saņemat drošības kodu?

Kāpēc jums ir nepieciešams drošības kods? Vienreizējs drošības kods (jeb OTP – vienreizēja parole) ir pagaidu kods, ko izmanto kā daļu no divfaktoru autentifikācijas, lai apstiprinātu lietotāja identitāti. Tas tiek ģenerēts no jauna katru reizi un ir derīgs tikai īsu laiku. Parasti šāds kods lietotājam tiek nosūtīts ar īsziņu, e-pastu vai push paziņojumiem īpašās lietotnēs.

Tagad par pašu galveno..

Turpinājumu lasiet nākošajā lapā

 

Katrs kods tiek izmantots tikai vienu reizi, padarot to nederīgu krāpniekiem. Pat ja kāds to pārtver, viņš to nevar izmantot vēlreiz. Vienreizējie kodi tiek plaši izmantoti banku darījumos, piekļūstot personas datiem un citās situācijās, kurās ir nepieciešams augsts drošības līmenis.

Es saņēmu negaidītu kodu: kāds varētu būt iemesls?

Tehniska vai lietotāja kļūda. Ja drošības kodu saņēmāt tikai vienu reizi, iespējams, tā bija lietotāja kļūda, jo viņš nejauši ievadīja jūsu lietotājvārdu vai tālruņa numuru. Retos gadījumos tā varētu būt tehniska kļūda vai īpaša pakalpojuma funkcija. Piemēram, dažas platformas vispirms pieprasa drošības kodu un tikai pēc tam paroli.

Pikšķerēšana. Jūs varat saņemt ziņojumu, kas tikai izliekas par īsziņu ar drošības kodu. Parasti tekstā būs it kā drošības kods, lūgums to nevienam neizpaust un saite, kas mudina lietotāju noklikšķināt uz tā, ja viņš vēl nav pieteicies. Šādus ziņojumus var sūtīt lielu banku, dažādu mikrofinansēšanas organizāciju. Protams, īsziņa ar drošības kodu no bankas konta rada trauksmi, un daudzi abonenti noklikšķina uz pikšķerēšanas saites. Sekas, noklikšķinot uz pikšķerēšanas saites, var būt dažādas: identitātes paņemšana, kontu uzlaušana no bankas lietotnes, tālruņa datu šifrēšana ar izpirkuma maksas pieprasījumu utt.

Mēģinājums uzlauzt jūsu kontu. Jūsu paroli ir apdraudējuši krāpnieki, un viņi mēģina piekļūt jūsu kontam. Ziņojums būs no likumīgas bankas. Svarīgi! Lai gan drošības kodu var saņemt kļūdas dēļ, vairumā gadījumu tas norāda uz uzlaušanas mēģinājumu.

Ko darīt, ja saņemat drošības kodu?

Pirmā lieta, kas jāzina katram lietotājam:

Nekad un nekādos apstākļos nedalieties ar savu drošības kodu trešajām personām. To lūdz tikai krāpnieki. Ja ziņojumā ir saite, neklikšķiniet uz tās. Ja saņemat paziņojumu ar apstiprinājuma pogu, neklikšķiniet uz tās.

Lasi vēl: Eksperts atklāj kā pareizi izvēlēties veikalā kafiju: neņem pirmo kas pagadās pa rokai

Ja ievērosiet šos trīs noteikumus, drošības kods darbosies jūsu labā un neļaus hakeriem piekļūt jūsu kontam. Ir svarīgi saprast, ka, ja saņemat autorizācijas ziņojumu, jūsu lietotājvārds un parole uzbrucējiem jau ir zināmi. Tāpēc pirmais, kas jums jādara, ir nomainīt konta paroli.